Back to het begin - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu Back to het begin - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu

Back to het begin

Blijf op de hoogte en volg Tjebbe

12 Januari 2013 | Chili, Santiago de Chile

Hallo volk,

de laatste keer dat ik schreef was ongeveer een maand geleden en bevond ik me nog in Bonito, Brazilie.
Op dit moment ben ik weer terug in Santiago, Chili om weer even alle reis energie te verzamelen, want ja, reizen is echt wat anders dan alleen maar lekker chillen tijdens eens vakantie.
Enfin, laat ik beginnen:

Vanuit Bonito hadden Franco en ik een vliegtuig geboekt naar Rio De Janeiro. Bij mij staat Rio bekend om z´n feesten, strand, Corcovado (Jezus op de berg) en de Favela (sloppenwijk) en die hebben we allemaal kunnen afstrepen op onze touristische checklist.
Rio was was wild, groots, mooi en we hebben enorm genoten maar de kerst zat eraan te komen en dus begonnen we te prakiseren over waar we het wilden vieren.
Beiden waren we het erover eens dat we het niet in het dure Brazilie wilden vieren maar echt een goed alternatief wisten we niet.
We zaten te praten over wat kerst nou precies inhield, en hoe cliche het ook klinkt, het kwam erop neer dat je het met je familie en vrienden moet vieren. Voor mij zit dat er natuurlijk niet in, omdat jullie allemaal daar zijn, maar zijn familie was slechts op een paar uur vliegen afstand.
De beslissing was makkelijk; we gingen terug!
Tot grote blijdschap van z´n ouders die ons beiden met grote tranen en knuffels op het vliegveld oppikten :)

Het vliegen was overigens niet zonder problemen verlopen.
De visumstempel die wij in ons paspoort hebben zegt alleen maar "Brazilie" en niets over het aantal dagen dat we er mogen blijven. Aangezien wij bij binnenkomst van Brazilie duidelijk vermeld hebben dat we hier een maand zouden blijven, gingen we ervan uit dat de beste man ons de juiste stempel zou geven...wat niet het geval was.
De stempel "brazilie" was enkel 4 dagen geldig wat betekend dat we ruim 3 weken illegaaltje gespeeld hebben. (erg vreemd dat ze tijdens onze 1ste vliegreis dat niet opgemerkt hebben). Enfin, de totaal niet vriendelijke douane nam ons mee naar een klein kamertje en dwong ons om een formulier te ondertekenen waarin we akkoord gingen met de boete van een paar honderd dollar.
Het formulier was volledig in het Portugees, waarop ik vroeg of ze ook een Engelse of Spaanse versie hadden, waarop ik een flinke snauw kreeg dat ik in Brazilie ben en maar de huidige taal moet begrijpen.
Dikke lul, drie bier dat ik een formulier ga ondertekenen waarvan ik het niet eens lezen kan, dus weigerde ik, waardoor ze nog kwader werden.
Het verhaal liep af met een stempel in mijn paspoort wat zegt dat Brazilie voor mij verboden terrein is, tenzij ik ooit mijn boete betaal...


Enfin terug naar Santiago en kerst; we hebben het daarna met z´n 4-en goed gezellig gevierd :)
(Wel raar overigens, want het was ruim 30 graden...niks geen gluhwein of kou, maar korte broek en cocktails).
Daarna kwamen zijn ouders op het idee op naar Vina del Mar te gaan, want zij bezitten daar een appartement aan de zee.
Erg relaxt, want na een paar dagen daar vertoefd te hebben, moesten zijn ouders weer aan het werk en dus terug naar Santiago.
Franco en ik besloten te blijven, waardoor we daar als feestgoden konden leven. Ons dagen begonnen vaak pas om 4 uur ´s middags en eindigde om 8 uur ´s ochtends, gevult met alleen maar relaxen, feesten en gamen..
Ja cultureel gezien stonden we even op een heel laag pitje, maar hier hadden we echt even behoefte aan.
Het reizen is leuk, maar ook vermoeiend en we hadden echt een plek nodig om bij te tanken en weer nieuwe plannen op te doen.
EN die zijn er nu!

We bevinden ons op dit moment nog in Santiago, maar vanaf volgende week vertrekken een paar vrienden van Franco naar de kust en gaan dan al surfend naar het Noorden toe.
Dit idyllische plaatje bevalt mij erg goed, en dus zijn we nu surfborden aan het regelen en kijken of het praktisch allemaal wel gaat lukken.

Na het noorden van Chili bereikt te hebben willen we heel graag door naar Colombia, want daar hebben we van een aantal plekjes gehoord die mij erg nieuwschierig gemaakt hebben.
Dus ja, het avontuur gaat weer beginnen en we hebben er verdraaid veel zin in!

p.s.. ik kan geen foto´s meer uploaden, want vanaf nu kost het geld.
Ik ga dus opzoek naar een andere site die niet dat soort nonsens vraagt. Als iemand een goede aanbeveling weet..roep maar ;)

  • 15 Januari 2013 - 21:13

    Hennie:

    Ha die Tjebbe,

    Leuk om ook via deze site toch weer iets van je te horen, zo kan de familie weer mee
    genieten van je reis, omi leest je verslagen graag, de plannen klinken goed gaan jullie
    met meerdere vrienden van Franco,of gaan jullie samen.
    Ik ben wel weer benieuwd naar de plekjes die jou nieuwsgierig maken, dan zal er wel
    iets bijzonders mee zijn, we wachten af, ook zonder foto;s werkt dit prima.

    Knuffel,
    thuisfront.

  • 23 Januari 2013 - 20:50

    Koppenb:

    Ha Hakje, even tussen het studeren door gelezen, wat klinkt dat allemaal fijn zeg! Je geniet er met volle tegen van! Belangrijk, want het is immers een once in a lifetime dingetje. ;-). Ik zie je wel weer verschijnen, maar tot die tijd: vermaak je! Kussels, Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

home sweet home

17 April 2013

vlinders

14 April 2013

Busje komt zo

28 Maart 2013

Jezus in Peru

11 Maart 2013

Blij dat ik reis
Tjebbe

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 42456

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 15 September 2012

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: