Jezus in Peru - Reisverslag uit Nazca, Peru van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu Jezus in Peru - Reisverslag uit Nazca, Peru van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu

Jezus in Peru

Blijf op de hoogte en volg Tjebbe

28 Maart 2013 | Peru, Nazca

Liftend zijn België en ik door Argentinië heen gekomen en in de beloofde stand Santiago aangekomen.
Daar hebben we natuurlijk weer Franco en zijn familie opgezocht was, wat dikke pret was.
Vervolgens heb ik België in Santiago achter moeten laten, want ik ben aan een race naar het noorden begonnen. Mijn ouders vliegen namelijk 1 April naar Lima toe en vanaf daar gaan we samen een maand reizen. Dit zal de laatste maand van mijn reis worden, want mijn geld raakt op en ik wil natuurlijk erbij zijn als Willem koning wordt!!

Enfin, de 45 uur die erna volgde zat ik nonstop in een bus, tot ik eindelijk in het midden van de woestijn Nasca bereikte.
Nasca is altijd al een plek geweest waar ik eens naartoe wilde gaan, want het dorpje heeft namelijks iets mysterieus: De Nasca lijnen!
Dat zijn lijnen/afbeeldingen van tientalle meters groot, waarvan wetenschappers niet goed kunnen verklaren waarom ze gemaakt zijn.
Ze zijn nogal raar namelijk, zo heb je een een spin, een kolibrie, een astronaut (da´s een lollige, want die zwaait, die moet je eens google-en) en nog meer!
Het maken van die afbeeldingen is al een kunst opzich, maar nog bijzonderder als je weet dat ze voor Christus tijdperk dateren..wat astronauten toen die tijd met de Peruanen te maken hadden weet dus niemand, maar de fantasierijke theoriën vliegen je om de oren.
Voor dit mysterie ben ik dus naar Nasca gegaan en heb een klein privé vliegtuig gehuurd voor 5 personen, want dat is de enige manier waarop je ze kan bewonderen. Gelukkig is Peru aardig voor toeristen, want ze hebben dit betaalbaar gehouden. voor de geïntereseerde: een half uurtje vliegen kost zo`n 100 Dollar.
Dit is ruim het geld waard, want zo'n vliegtuigje is al een ervaring opzich zonder de Nasca lijnen. Binnen een poep en een scheet zit je opeens in de lucht en laat de piloot nog eventjes zijn vlieg truuckjes zien..LEUK!

Na dit gebeuren besloot ik nog even door het stoffige dorpje heen te lopen en rustte even uit voor de kerk. Lekker rustig, tot ik opeens mensen hoorde dingen hoorden roepen zoals:
"maak hem dood!"...."Laat hem leven!"
Voor ik het wist liep er opeens een kruisdragende man voor me langs, met een hele stoet kinderen achter zich aan gillend.
De man werd zogenaamd geslagen door nep soldaten en de kinderen stelde de bewoners voor, want dit was natuurlijk een voorstelling over Jezus.
Oprecht interesant, want natuurlijk kent iedereen dit verhaal, maar met een beetje inlevingsvermogen kon je nu het verhaal echt beleven.
Ik besloot ze te volgen en vond dat ze het echt leuk deden,
een stel vrouwen kwamen huilend op het pad, smekend om het leven van Jezus, maar natuurlijk hielp dat niets, kleine kinderen droegen outfits van de engelen...ja dit vond ik echt mooi!
Ik heb ze een eind gevolgt, tot ze opeens besloten de sloppewijken in te gaan. Aangezien mijn maag knorde en het serieus donker begon te worden haakte ik af, maar toch ben ik benieuwd hoe ze de kruisiging zouden doen.
Joost mag het weten!

Enfin, morgen pak ik mijn bus naar Lima en ga daar op mijn ouders wachten; het begin van het laatste hoofstuk in mijn reis.
maar nu: lekker genieten van het hier zijn!

Chao

  • 28 Maart 2013 - 03:02

    Tjebbe Hakkert:

    p.s: foto´s geprobeerd up te loaden, maar de site weigerd, al heb ik een tegoed van 59...ik snap het niet, maar goed, geen foto´s meer dus. (wel op facebook mocht je heel nieuwsgierig zijn en mijn goddelijke aawezigheid missen)

  • 16 April 2013 - 07:49

    Julia:

    Weer een mooi verhaal! Geniet nog even:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Nazca

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

home sweet home

17 April 2013

vlinders

14 April 2013

Busje komt zo

28 Maart 2013

Jezus in Peru

11 Maart 2013

Blij dat ik reis
Tjebbe

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 42404

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 15 September 2012

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: