tongoi pret - Reisverslag uit Tongoi, Tanzania van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu tongoi pret - Reisverslag uit Tongoi, Tanzania van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu

tongoi pret

Blijf op de hoogte en volg Tjebbe

21 September 2012 | Tanzania, Tongoi

BAM!
De dag is aangebroken dat ik niet meer onder de Spaanse sprekende voedselkeet behoor, want ik heb mijn A-1 level op zak en dat voelt goed!
Ik wilde heel graag de basis van het Spaans onder de knie hebben, zodat ik mezelf met handen en voeten zou kunnen reddden en nu heb ik het gevoel dat me dat wel gaat lukken.
Ook wilde ik heel graag een reismaatje vinden om dingen samen te beleven en ook die heb ik waarscheinlijk gevonden.
Haar naam is Shawn, Amerikaans, dezelfde leeftijd, avontuurlijk, heel spontaan en ik denk super tof als reismaatje.
Samen zijn we nu plannen aan het maken over waar we graag naartoe willen gaan, maar moeten eerst nog 1 weekje wachten voordat zij klaar is met de Spaanse lessen.
Dat geeft mij ruim de tijd om Santiago nog eens goed te bekijken en alle touristische attracties af te strepen, want tot nu toe was ik vooral gefocussed op het studeren en feesten.
Over feesten gesproken, afgelopen week vierde Chili haar vrijheid en dat doen ze met een hoop muziek, dans, Piscola en weinig slaap.
De locals bevolen maar aan om naar Tongoi te gaan, omdat daar een goed feest was, waar mensen eigenlijk 4 dagen nog stop gingen feesten.
Dat klonk goed in m´n oren, dus samen met wat vrienden vertrokken we naar Tongoi.
Daar aangekomen vonden we een super relaxt strand waar we samen met 60 andere feestganger voor noppes op een strand onze tent mochten neerzetten.
De locals hadden niet gelogen, want op het strand was de typische festival gezelligheid te vinden. Overal om ons heen was verschillende muziek, mensen waren vrolijk, gek gekleed, hadden een goede dronk, en waren daar eigenlijk voor maar 1 reden: Een geweldige tijd hebben...en dat hadden we ;-)
Na 4 dagen was het feest over en wilde weer naar huis, maar onze auto gaf geen teken van leven meer. De komende 3 dagen was er geen monteur in Chili werkend te vinden en zat er niets anders op om 3 dagen langer op het strand te blijven. Niet vervelend, want we vonden daar een 3 Chileense jongens die ook nog langer bleven en ons hun caravan voor koken etc. aanboden.
Na 3 dagen wachten bleek dat onze auto flink naar de klotete zijn (vraag me niet wat er mis was, want met m´n kennis over auto´s schrijf je nog geen ansichtskaart mee vol) en dus moest hij met zo´n sleepgeval naar Santiago gebracht worden. Onze caravan vrienden boden aan om ons naar Santiago te brengen, wat erg tof was, want Tongoi ligt op op een 6 uur rij afstand.
De kosten van de auto gaan gelukig niet naar mij, want de persoon in kwestie was goed verzekerd (gelukkig).
Nu ga ik aan mijn voorpret beginnen door te bepalen waar ik naar toe wil reizen, dus als jullie leuke suggesties weten..roep maar!
Chao! ~

  • 22 September 2012 - 09:23

    Hennie:

    Tjebbe

    Dit is denk ik het geen waarvoor je op reis bent gegaan, het over je heen laten komen van de dingen die je pad kruisen, ik vind het geweldig als je iemand treft waarmee je kan reizen en je gevoelens over de dingen die je meemaakt kan delen en wie weet reis je op die manier wel steeds met andere mensen en doe je een schat aan ervaringen op die ze je nooit kunnen afnemen.
    Geniet en laat ons mee genieten door je verslagen.

    Knuffel

  • 22 September 2012 - 21:44

    Michael :

    Super leuk.... :D

    ik hoop echt dat je het leuk hebt! we zien elkaar snel weer

    Veel avontuurlijke pleziertjes nog

    xxx Michael

  • 24 September 2012 - 07:45

    Mark En Anneke:

    fijn dat je spaanse lessen erop zitten, en dat je nu lekker kan gaan genieten .wat een leuke foto,s van het stranden jij met de gitaar ,lukt het gitaar spelen al een beetje,als je nog foto,s hebt van dat feest. zien we die ook nog graag.Wat leuk dat je een reis maatje hebt, lijkt me we gezelliger.Dus nu gaan de reis verhalen ook weer beginnen ,leuk om hier naar uit te kijken voor jouw maar ook voor ons,we reizen op deze manier met je mee.en denken aan je .lieve tjeb geniet er lekker van en goeie reis .Dikke tuut markie en anneke

  • 24 September 2012 - 18:45

    Lotti:

    Wat een waanzinnig verhaal weer.. :).. Snel even plannen maken! Xx

  • 26 September 2012 - 19:00

    Jolanda:

    Nou Tjebbe ik heb je blog gevonden hoor! Zo te zien vermaak je je prima en met dat Spaans zal het ook wel goed komen. Goede reis. gr Jolanda.

  • 03 Oktober 2012 - 19:40

    Sylvia:

    Jeetje Tjeb
    lekker hoor, daar in Chili. En de zomer komt er aan dus wat wil een Tjeb nog meer? Reismaatjes zijn altijd leuk (had ik toch gezegd!) maar vergeet niet om je heen te blijven kijken. Reis tips heb ik zat, maar ik ben bang dat mijn Chili van 1995 niet meer bestaat. Zo lang je zoveel mogelijk geniet komt het altijd wel goed en probeer zo ver mogelijk van the beaten track te blijven. dat kan later altijd nog een keer als je "groot" bent! hahaha
    Oh ja, mijn contract is verlengd dus als je terugkomt.... wie weet!
    laat gauw weer van je horen ok?
    Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Tongoi

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

home sweet home

17 April 2013

vlinders

14 April 2013

Busje komt zo

28 Maart 2013

Jezus in Peru

11 Maart 2013

Blij dat ik reis
Tjebbe

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 42452

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 15 September 2012

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: