bucket list - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu bucket list - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu

bucket list

Blijf op de hoogte en volg Tjebbe

12 September 2012 | Chili, Santiago de Chile

Afgelopen weekend was ik samen met mijn klasgenoten naar Valparaiso geweest en onderweg daarheen zag ik iets waar ik heel blij van werd; namelijk SANDBOARDEN!
Sandboarden is eigenlijk hetzelfde als snowboarden, maar dan doe je het op op een zandberg i.p.v. sneeuw en dat staat al vele jaren op mijn bucketlist.
We stopten de auto meteen (nadat ik enthousiast begon te roepen) en huurden een paar sandboards.
We renden met z`n alle super enthousiast naar de top van de berg, want een lift was er niet. Helemaal bezweet aangekomen, maakten we de boards vast en waagde onze eerste pogingen.
Bochten maken was niet echt een optie, want je voeten zaten vast met klitteband, wat losging zodra je een bocht maakte.
De enige keus die je eigenlijk had was je laten gaan, en hopen dat niemand je pad zou kruizen.
Een beetje gevaarlijk, maar WOW, wat was gaaf!
Blij dat ik dit van mijn bucketlist heb kunnen afstrepen :D

Na het sandboarden zette we onze reis weer voort, want we wilden heel graag naar Valparaiso toe. Valparaiso is een compleet andere stad dan Santiago. Elke muur die je daar tegenkomt is beschilderd met grappige tekeningen en elk huis heeft z`n eigen kleur en identiteit.
De sfeer van de stad is heel artistiek en creatief wat mij heel erg aansprak. Eigenlijk was een dag te kort om de stad goed te ervaren, dus ik denk erover na om er nog eens naartoe te gaan.

Verder zit ik nu in mijn laatste week van m`n Spaanse school en gaat het een bijtje bij beetje beter. Ik heb zojuist allerlei sprookjes boeken gekocht om zo gewend te raken aan het Spaans denken. Ik heb nog steeds veel moeite met het begrijpen wat er tegen mij gezegt wordt, omdat ik teveel (letterlijk) wil vertalen en dan krijg je hele kromme dingen.
Knop omzetten en gewoon doen is de truck, wat het beste in cafètje lukt, dus bij deze weer een goed excuus om daarheen te gaan.

Ik heb besloten om nog even in Santiago te blijven omdat er binnenkort een groot festival is, waarin de hele stad in fees tstatus verkeerd..niet iets wat ik wil missen ;)
Wat ik erna ga doen weet ik nog niet,
ik zie wel waar ik beland.
We gaan het meemaken,
maar voor nu:

Adios

  • 13 September 2012 - 00:46

    Anneke En Mark:

    hoi lieve tjebbe,wat een mooie foto,s van het dorpje valparaiso,zijn die mensen de hele dag aan het schilderen,en die mooie muur beschilderring en de traptreden,stuur ze maar naar holland dan kunnen ze voor ons ook zo,n mooie muur beschildering maken.het ging je ook goed al met het sandboarden. zag er stoer uit.Dus je laatste weekje nu nog naar school,en dan alweer een festival bij jou in het dorp.Maaek er maar wat mooie foto,s van ,Geniet van alles en pas op met alcohol. doei doei tot de volgende keer een dikke tuut van je oompie mark en je tante anneke Goed plan om je woorden boek om je nek te hangen.

  • 13 September 2012 - 00:46

    Anneke En Mark:

    hoi lieve tjebbe,wat een mooie foto,s van het dorpje valparaiso,zijn die mensen de hele dag aan het schilderen,en die mooie muur beschilderring en de traptreden,stuur ze maar naar holland dan kunnen ze voor ons ook zo,n mooie muur beschildering maken.het ging je ook goed al met het sandboarden. zag er stoer uit.Dus je laatste weekje nu nog naar school,en dan alweer een festival bij jou in het dorp.Maaek er maar wat mooie foto,s van ,Geniet van alles en pas op met alcohol. doei doei tot de volgende keer een dikke tuut van je oompie mark en je tante anneke Goed plan om je woorden boek om je nek te hangen.

  • 13 September 2012 - 11:58

    Lotti:

    Het begint nu echt te kriebelen bij mij ;-).. Xx

  • 15 September 2012 - 21:48

    Hennie:

    Hallo tjebbe

    Fijn weer een berichtje te lezen en dat je een kleurrijk reisje gemaakt heb,
    ik vond je outfit ook wel fraai op de groepsfoto, en dacht dat is op en top
    Tjebbe vooral je muts deed het goed, verder hoop ik dat je nog veel leuke dingen van je
    bucketlist mag gaan afstrepen op deze reis.

    dikke knuffel

Tags: Tjebbe, Hakkert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

home sweet home

17 April 2013

vlinders

14 April 2013

Busje komt zo

28 Maart 2013

Jezus in Peru

11 Maart 2013

Blij dat ik reis
Tjebbe

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 23439
Totaal aantal bezoekers 42451

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 15 September 2012

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: