het gevecht met het Spaanse woordenboek - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu het gevecht met het Spaanse woordenboek - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu

het gevecht met het Spaanse woordenboek

Blijf op de hoogte en volg Tjebbe

03 September 2012 | Chili, Santiago de Chile

Who's the man, het "weerwolven" spel, musuems binnen sneaken, pisco overload (plaatselijk drankje), het Spaanse studentenleven, bergbeklimmen etc...Ik ben ondertussen 2 weken verder heb ik het gevoel m'n draai goed gevonden te hebben!!
De stad is vrij Westers wat natuurlijk wat natuurlijk erg helpt om me snel thuis te voelen. De stad heeft veel te bieden qua stappen/barretjes maar is volgens mij niet echt een cultureel wahalla, maar qua buitensport heb ik hier niets te klagen!
Zo ben ik afgelopen week met Ramon met de auto buiten de stad gaan rijden en al snel kwamen we op een 1600 m hoge berg uit, genaamd de Pochoco. Ramon was er heilig van overtuigd dat we dit wel "even" konden doen, dus deden we dat. Er was alleen geen pad of iets dergelijks en de berg was zo stijl dat we vele gedeeltes op handen en voeten moesten lopen. Op die berg ben ik 6x mentaal overleden, maar eenmaal op de top was het allemaal waard. Het uitzicht was echt fantastisch en toen de zon ook nog eens onderging werd het helemaal een idyllisch geheel. Ik heb geprobeerd het op camera vast te leggen, maar ik kreeg op de camera's niet hetzelfde overweldigende gevoel, dus die houden jullie nog van me tegoed.

Verder heeft mn Spaans z'n ups en downs. Zelden kom ik hier iemand tegen die wel Engels spreekt, waardoor ik gedwongen ben om hun taal te spreken. Dat is natuurlijk een grote pluspunt, maar soms ben ik de strijd met het woordenboek wel eens zat, omdat ik mezelf helder wil uitdrukken of de ander totaal niet begrijp. Vervolgens geraak ik dan in m'n chagrijnige modus en moet ik buiten eventjes boos steentjes schoppen (bomen zijn helaas ook de Sjaak op de slechtste momenten). Daarna ben ik m'n frustratie kwijt en vind ik m'n motivatie weer terug om de strijd weer aan te gaan! Opgeven is een niet bestaand woord in mijn woordenboek, dus we gaan gewoon door :)

Ik heb nog 2 weken te gaan op deze school en daarna kan mijn reis avontuur echt beginnen. Ik kijk er erg naar uit, maar voorlopig zit ik hier goed en geniet volop.

Nu wacht een berg stinkende was op me die ik al 2 weken probeer te negeren, maar ook daar ga ik de confrontatie maar eens mee aan.

Jullie horen van me!

  • 07 September 2012 - 13:34

    Spekkies:

    ha neef tjebbe hier ff een berichtje van die gekke tante en oom van je
    we vinden het erg leuk om je verhalen te lezen nog 2 weekjes dus dan begint het echte
    avontuur we zijn zeer benieuwt hoe het je vergaat !!!
    nog ff door zetten met de spaanse les !!!
    doei doei een dikke tut van het friese volk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 07 September 2012 - 21:42

    Hedda:

    Lieve Tjebbe, het is duidelijk dat je het erg naar je zin hebt daar tussen de mensen die jou niet altijd begrijpen. Ik hoop dat je je woordenboek om je nek hebt hangen, net als normaal je huissleutel want volgens mij is het boek nu je beste vriend. Ik zou zeggen op naar het volgende avontuur. Ik ben benieuwd. Groetjes van je favoriete Hygiea moeder:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

home sweet home

17 April 2013

vlinders

14 April 2013

Busje komt zo

28 Maart 2013

Jezus in Peru

11 Maart 2013

Blij dat ik reis
Tjebbe

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 42470

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 15 September 2012

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: