Hakkert in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu Hakkert in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu

Hakkert in Santiago

Blijf op de hoogte en volg Tjebbe

20 Augustus 2012 | Chili, Santiago de Chile

Na 3 vluchten, 36 uur reizen en talloze krampachtige slaaphoudingen verder ben ik aangekomen bij m´n nieuwe familie in Santiago!
M´n nieuwe familie bestaat uit een moeder van 60 die in haar eigen woonkamer helemaal los gaat op reggeaton muziek en een zoon van 24 die sportleraar is.
Ze spreken beiden alleen Spaans wat ik (nog) niet kan, dus voor het gemak spreek ik gewoon Nederlands terug en verrek, we verstaan elkaar vaak genoeg prima!

Zojuist heb ik mijn eerste uurtjes Spaanse school erop zitten en heb meteen het gevoel dat ik al flink wat geleerd heb. Alle lessen zijn grotendeels in het Spaans gegeven, dus ik moet echt m´n best doen om te begrijpen wat ze me aan het leren zijn, maar zo leer ik het wel extra snel.
Samen met m´n klasgenoten vertegenwoordigen we bijna alle continenten van de wereld, wat een hele nieuwe taal opleverd vol eigen invloeden. Erg gezellig maar ook verwarrend!

Aangezien ik hier nog geen dag ben, heb ik niet veel te schrijven, maar wilde vooral laten weten dat ik veilig aangekomen ben en het goed naar m´n zin heb.

M´n backpack doet helaas zijn eigenrondreis en kwam niet tegelijk met mij aan in Santiago. De vliegtuigmaatschappij verzekerde mij dat ze ons snel weer zouden verenigen, dus ik wacht dat maar gewoon af.

Ik ga nu lekker het centrum verkennen met m´n nieuwe klasgenoten en eindig dus hierbij mn blog.

Adios~

  • 20 Augustus 2012 - 20:40

    Lars:

    Super om te horen dat je bent aangekomen, maar zo te horen moet je nu echt twee dagen doen met je onderbroek. Had je nou maar naar je moeder geluisterd :P

    Fijn om te horen in ieder geval dat alles top met je gaat. Is stiekem wel een opluchting. Veel plezier daar.

    Dikke zoen van Jolinde en een natte lebber van mij.

  • 20 Augustus 2012 - 21:40

    Hennie Hakkert:

    Tjeb

    Fijn te horen dat de eerste indrukken goed zijn en dat je hopelijk gauw verenigd word
    met je bagage, bewaar je labels goed als bewijs dat je je bagage afgegeven hebt,
    had je de bagage in Lima nog wel of ging je bagage gelijk door naar Santiago??

    Vooral genieten dikke kuffel de oudjes

  • 20 Augustus 2012 - 23:14

    Hoi :

    Hoi lieve Tjebbe ,
    Fijn dat je eerste indruk goed is. Wij gaan je zeker volgen de komende maanden. Het is vast wennen zaterdagen zonder Tjebbe. Geniet. En lieve groeten van ons allemaal.

  • 21 Augustus 2012 - 08:32

    Sylvia:

    He did it! super Tjeb. Wat kan jou die bagage schelen, dat hoort bij reizen. Het enige dat je nodig hebt is je paspoort, en je geld of pasje. Je kunt overal op de wereld onderbroeken en tandpasta kopen. hoort bij het avontuur! geef je over aan alles om je heen en laat alles wat je kent lekker los, dan komt het helemaal goed. En vooral, vergeet niet te genieten!!! Ik vind het echt super super super dat je het toch gedaan hebt.....
    groet, Sylvia

  • 21 Augustus 2012 - 23:47

    Mark En Anneke:

    he tjebbe, je bent al met je reis begonnen,tjonge jonge wat ga je weer een belevenis aan.We gaan je weer volgen natuurlijk.We kijken er weer naar uit,naar je leuke en mooie reis verslagen.Pas je goed op je zelf?!.Dikke tuut van je Anneke en Mark.

  • 25 Augustus 2012 - 11:52

    Annek:

    hallo lief tallig neefje ,Waar ben je nu ,we horen al dagen niets van je.dikke tuut anneke

  • 26 Augustus 2012 - 16:37

    Mark En Anneke:

    hoi tjeb, nou je hebt het weer naar je zin daar zo te horen ,leuk dat je bent opgenomen in de groep,voel je je niet zo alleen.Uit kijken met je spaanse lessen he ?(geintje)Leuke foto,s alleen een beetje weinig.Nou jonge heel veel reisplezier,en flink de taal leren en inderdaad even dans lessen nemen ,dan kan je ons dat weer in nederland leren doei doei doei dikke tuut van mark en anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

home sweet home

17 April 2013

vlinders

14 April 2013

Busje komt zo

28 Maart 2013

Jezus in Peru

11 Maart 2013

Blij dat ik reis
Tjebbe

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 42455

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 15 September 2012

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: