het begin - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu het begin - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu

het begin

Blijf op de hoogte en volg Tjebbe

01 Januari 1970 | Chili, Santiago de Chile

Hola!

Mijn eerste schoolweek zit er alweer op en ik heb het gevoel een hoop over de taal geleerd te hebben. De schoolweek begon met een test waaruit bleek dat ik helemaal onderaan de voedselkeet moest beginnen, namelijk het niveau A1. De eerste 4 dagen waren behoorlijk pittig aangezien de lessen volledig in het Spaans gegeven werden en ik enkel
tot 8 kon tellen en stukjes van Ricky Martins z'n teksten mee kon zingen.
Ik moest continu heel erg m'n best doen om überhaupt te begrijpen wat de leerkrachten me probeerde te leren, maar op de 5e dag vielen opeens een hoop stukjes op z'n plaats. De taal heeft een hoop woorden die dicht bij elkaar liggen qua klank, maar iets compleet anders betekenen. Zo bleek ik een paar dagen lang " ik ben 24 anussen oud" gezegd te hebben, en zin in mannen te hebben i.p.v. honger.
Grappige foutjes, wat de taal leuk maakt.

Verder heb ik toffe mede studenten waar ik het goed mee kan vinden. Ik ga het meeste om met een groepje Duisters, die mij geaccepteerd hebben als een geïntegreerde Nederlander. We hangen naschooltijd vaak samen rond in een studentenhuis waar we allerlei spelletjes doen en eigenlijk vooral veel lol hebben.
Naast dat hebben we ook clubs bezocht waaronder een Salsa bar...Daar kwam pijnlijk aan het licht hoe blank we eigenlijk wel niet waren, want geen van ons kon dansen zoals de Jesus-en, Consuelos en al die andere Latino gasten hier. Naast dat begonnen de dames ook nog eens hard op te de maat te tellen zodra we een dansje waagde, want we zaten er blijkbaar ver naast. Hier moeten we ook nog even op oefenen, maar leuk was t wel!

Verder is Santiago en een erg drukke en grote stad. Van de 18 miljoen Chilenen die deze aardkloot bezit, wonen er maar liefst 8 miljoen daarvan in deze stad. De stad is omringt door bergen met sneeuw en zodra je een daarvan beklimt zie je grootte van de stad pas, wat echt immens is.
De stad is behoorlijk westers waardoor ik me nu eigenlijk al wel behoorlijk thuis voel. De stad heeft wel z'n eigenaardigheidjes. Je ziet bijvoorbeeld overal mensen jongleren om stilstaande auto's te entertainen, alle studenten delen continu gratis knuffels uit en op straat moet je je voorbijgangers heel indringend aankijken..waarom weet ik nog niet zo goed, maar ik kan natuurlijk niet achterblijven, dus ik doe indringend terug.

Dit was mijn verslagje,

Adios,
Tjep~

P.s. Voor de kenners: ik ga weer "waar is Wally" foto's maken. Dit verslag beginnen we makkelijk als warmwordertje ;-)

  • 26 Augustus 2012 - 20:13

    Sylvia:

    ik dacht al, er komt geen verslag meer.....
    Maar. Daar is tie dan toch weer!
    goed om weer wat van je te horen Tjeb!
    ga zo door en laat ons iedere week even horen hoe het er voor staat.
    leuke foto's ook. Komt me bekend voor!
    groetjes
    sylvia

  • 26 Augustus 2012 - 21:56

    Hennie:

    Leuke taalkundige vergissingen, anussen en zin hebben in mannen???
    ga zo door mijn zoon, wie heeft je erop gewezen??

    De foto's bij het verslag zijn ook leuk voor onze beeldvorming,
    we zien de sneeuwbergen op de achtergrond maar de afstand lijkt me
    toch redelijk veraf, of is het makkelijk te doen om snel uit de stad te komen.

    Blijf ook goed oefenen om de heupen los te krijgen en de juiste maat te vinden,
    ik zie je al staan, geef maar eens een demonstratie tydens ons skype momentje.

    groetjes, H H

  • 30 Augustus 2012 - 14:07

    Monster & Co:

    Ola, ook wij volgen vanaf hier elke stap die je zet. Ik vind het erg leuk om je blogs te lezen. Ik kijk er net zo naar uit als de nieuwe seizoen van jersey Shore. Monster wil graag meer pics van zijn oom ontvangen. Verder heb ik van mama gehoord hoe je skype moet afsluiten... met je duim op de camera!!! BIEN HECHO HERMANO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

home sweet home

17 April 2013

vlinders

14 April 2013

Busje komt zo

28 Maart 2013

Jezus in Peru

11 Maart 2013

Blij dat ik reis
Tjebbe

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 42469

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 15 September 2012

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: