Busje komt zo - Reisverslag uit Cali, Colombia van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu Busje komt zo - Reisverslag uit Cali, Colombia van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu

Busje komt zo

Blijf op de hoogte en volg Tjebbe

14 April 2013 | Colombia, Cali

Busje hier, busje daar,
het leven van een reiziger met een tijdslimiet.
We hebben haast, want als een malle moeten we zo goedkoop mogelijk naar het noorden van Colombia geraken. Daar bevind zich namelijk mijn laatste hoogtepunt voordat ik naar huis trek;¨Ciudad perdida"!

¨Ciudad perdida¨ (de verloren stad) is net zoiets als Machu Pichuu maar dan NOG cooler, want deze stad kan je enkel bereiken door 4 dagen door het oerwoud te trekken. Dus geen tourbusjes die een massaproductie bezorgen van huismoeders die in hun parmantige pakjes opdezelfde plek rond huppelen waar jij dagen voor hebt lopen zwoegen..
NEE, daar is enkel volk wat bereid is om hard te bikkelen om iets moois te zien..en DAT, is nou net waar ik van hou!

Maar dan moeten we dus eerst in het noorden van Colombia zien te geraken, dus busje hier, busje daar...

Oh ja, ik schrijf WE, want mijn ouders zijn 2 weken geleden naar Lima gevlogen om met mij de laatste maand van mijn reis door te brengen!
Het is fijn om de reis toch nog een stukje te kunnen delen met mensen van thuis.
Later kunnen we hier dan nog over terug praten en van die typische "Weet-je-nog-toen" momenten opdoen. Maar ze zijn dus begonnen in Lima, Peru.

Lima werd door vele mensen als een lelijke kut stad beschreven en zelfs Lonely planet kreeg er weinig positiefs uit.
Ik moet zeggen, SUPER kut is Lima nou ook weer niet, maar iets minder dan kut kan ik er ook niet van maken.
De auto's toeteren echt de godganse dag om niets, wat een opgefokt sfeertje brengt. De bezienswaardigheden waren nou ook niet echt " je van het". Zo had ik bijvoorbeeld een "oude tempel monument¨ bezocht, wat zich echt midden in een woonwijk bestond.
Verwcht dus geen mysterieus tempel sfeetje!
Naast het misplaatste sfeertje, zei de gids heel nadrukkelijk dat we niets mochten aanraken, omdat het een beschermd iets is..., maar toen wist een local mij te vertellen dat tot voor kort dit niet beschermd was en hier gewoon cross wedstrijden op werden gehouden...Tot zover de heiligheid van deze tempel en de gids wist hier ook niet echt wat tegen in te brengen...HMZZZZ!

Hmmm ik schrijf negatief...laat ik wat moois vertellen,
namelijk Baños in Ecuador!
Dat is een mooi klein dorpje, omringt door groene bergen, vol activiteiten die echt leuk zijn. Zo hebben we een dagje een oude indianenstam in het oerwoud bezocht, kano gevaren, liaan geslingert, gemountainbiked (Yup mijn ouders doen alles mee).
Ja mocht je ooit in Ecuador zijn, Baños moet je niet overslaan!

Enfin, daarna zijn we naar Quito vertrokken, wat een iets minder succes was (oei, daar ga ik weer).
Quito heeft denk ik wel zijn leuke kanten, maar ons hostel bevond zich midden in de feestwijk. Leuk met vrienden, maar als je 50 cent de hele dag vunzige teksten hoort roepen en je ouders zijn erbij; dan gaat de schaamtemeter wel iets omhoog. We zijn toen een dag met een kabelbaan de natuur in gevlucht, waar 50 cent ons niet wist te bereiken.
Hier was rust, uitzicht op de stad en natuurschoon te vinden, waar we natuurlijk veel beter op onze plaats zijn.

En dan nu, na een busrit van 18 uur, zijn we aangekomen in COLOMBIA!
Helaas nog het zuiden...KGGGGCH!!!
We zijn de bussen goed zat en hebben voor morgen een goedkope vlucht naar het Noorden gevonden..YEAAH!!!

Ik kan haast niet wachten,
kom maar op met die mooie natuur!

  • 14 April 2013 - 19:34

    Hedda :

    Tof, zeg dat je ouders met alles gewoon meedoe.
    Was graag met jullie meegegaan het oerwoud in maar ja..ik heb hier mijn eigen oerwoud aan kinderen. Ze kunnen niet wachten tot je weer terug komt.
    Nog heel veel plezier, mooie dingen zien en bovenal genieten.
    Liefs Hedda

  • 14 April 2013 - 21:08

    Mark En Anneke:

    hoi tjeb en hennie en leendert, wat leuk dat jullie de laatste maand lekker dit samen mogen beleven,en wat goed dat jullie ook overal aan mee doen hennie en leendert,wat een lef hoor.Is het eind punt noord colombia?we hopen nog meer van jullie reis te horen,en geniet er maar goed van.Tjeb doe je een beetje voor zichtig met die oudjes?(geintje)leuk zeker om je ouders een gedeelte van je reis mee te laten beleven,dan kan je er inderdaad, later nog samen mooi op terug kijken.nou doei doei en een dikke kus voor allen van markie en anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cali

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

home sweet home

17 April 2013

vlinders

14 April 2013

Busje komt zo

28 Maart 2013

Jezus in Peru

11 Maart 2013

Blij dat ik reis
Tjebbe

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 42312

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 15 September 2012

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: