Blij dat ik reis - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu Blij dat ik reis - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu

Blij dat ik reis

Blijf op de hoogte en volg Tjebbe

11 Maart 2013 | Chili, Torres del Paine

niets om ons heen behalve eindeloos uitgestrekte landschappen,
eens per uur passeert er een auto,
oftwel het liften in Argentinie is begonnen!

De herrineringen van mijn liftavonturen in Europa kwamen weer neer boven en even was ik vergeten hoe leuk ik het liften ook alweer vond.
De vele tijd die waarbij we met het liften in the middle of nowhere staan"niets" te doen gebruiken we om alle indrukken van de reis te verwerken of voor goede gesprekken.
De gesprekken met België variëren van poep-praat naar diepzinnige koekoek, wat me goed doet. Ik heb echt het gevoel dat ik aan het doen ben wat ik hoor te doen, namelijk optimaal genieten.
Ja je leest het al, mijn blijheidsmeter peilt erg hoog.

België en ik zijn gaan liften van Puerto Natales naar Bariloche en hebben flink geluk. Zo hebben we een familie getroffen die ons in een van de vele kleine spookstadjes een eet- en slaapplaats aanbood.
Ze vonden het zo gezellig dat we zelfs nog een dag mochten blijven,
waarop ze ons trots het HELE dorp wilde laten zien..
Natuurlijk stelde dat geen kut voor, maar het enthousiastme en de warmte van de mensen waren hartverwarmend.

Ook hebben we een dorpje "Calafate" bezocht waar "de grootste Gletsjer van de wereld" zich bevind.
Je kan hem voor een prikkie op een veilige afstand bekijken,
of dik overbetalen om er met een gids 4 uur lang erover heen te lopen.
Hier hoefden we niet lang over na te denken en boekte natuurlijk optie 2.
Een enorm machtig gevoel kreeg ik van wat ik zag, want een kleine droom van mij kwam uit. Ik wil al heel mijn leven naar de Noordpool of Antartica toe, en de Gletsjer en al zijn ruwheid gaf me de indruk daar te wezen.
Overal werden we omringt door machtige ijspunten, gevaarlijke gleuven en van dat mooie lichtblauwe ijs.
Verdraaid, ik heb hier hele mooie foto´s van die het beeld beter kunnen beschrijven, maar ik heb die stomme website nog steeds niet betaald.

Mocht je echt interesse hebben,
ik ga ze binnenkort proberen te uploaden..ECHT ;)

Het plan voor nu is om verder naar het noorden van Argentinie te trekken, want iedereen is daar lyrisch over de natuur.

Ik ben benieuwd,
en we gaan het meemaken

  • 12 Maart 2013 - 20:30

    HENNIE HAKKERT:

    Ha die Tjebbe,

    Goed te lezen dat de blijheidsmeter hoog staat hou het zo, het gletser gebeuren lijkt me reuze indrukwekkend ik geloof graag dat het gevoel wel heel speciaal moet zijn, ook leuk om te lezen
    dat de bevolking vriendelijk en gastvrij is en dat het liften ook wel goed gaat dat heb je daar
    nog niet eerder gedaan is het wel en misschien kan het daar ook niet in elk land, geniet van de
    rest van je trip.

    knuffel en tot gauw.

  • 13 Maart 2013 - 10:17

    Sylvia:

    zucht. na een weekje lente reed ik vanmorgen door een dikke en vooral koude sneeuwstorm naar Nieuwegein. En dan lees je dit.
    God wat ben ik toch een supermuts dat ik hier zit en niet ergens aan een andere kant van de wereld om ook geweldige dingen te beleven.
    wish I was there...
    geniet je ook voor ons een beetje?
    syl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Torres del Paine

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

home sweet home

17 April 2013

vlinders

14 April 2013

Busje komt zo

28 Maart 2013

Jezus in Peru

11 Maart 2013

Blij dat ik reis
Tjebbe

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 42277

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 15 September 2012

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: