Machu Fucking Picchu! - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu Machu Fucking Picchu! - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Tjebbe Hakkert - WaarBenJij.nu

Machu Fucking Picchu!

Blijf op de hoogte en volg Tjebbe

10 November 2012 | Peru, Machu Picchu

Dag:41

Machu fucking Picchu...
Wow, wow en nog eens wow...
We hadden een jungle-track-tour geboekt naar Machu Picchu, wat beslist een van de culturele hoogtepunten was in m'n leven.
Het was een 4 daagse tour waarbij we zijn gaan wezen mountainbiken, raften, ziplinen en vooral het allergaafste, hiken op de "Inca trail", om de oude Inca stad te bereiken.
De Inca trail is het pad wat de oude Inca's bewandelde als ze naar Machu Picchu gingen, en ik kan je zeggen dat die Inca dudes diep respect verdienen.
Na de eerste 10 minuten droop het zweet al van me af, maar al gauw nam alle adrenaline het over en gingen we als een ware Inca's naar boven. Het pad gaat continu berg op- en afwaarts in de jungle en voert je mee over allerlei smalle richels wat de adrenaline alleen maar vloeiend houdt. De hele weg waande we ons als Incas, die zich schuil hield voor de Spanjaarden, want het pad mocht beslist niet door hen ondekt worden wat het alleen toffer maakte!
Ik zou willen dat ik de volledige Inca trail kon afleggen, maar helaas laten ze maar slechts een aantal mensen per dag toe om het pad in goede staat te houden. Je moet ruim 4 maanden van te voren een reservering maken, wat ik niet wist, maar gelukkig heb ik dus 1 dagjemeegepikt.
De dag na de hike gingen we naar de daadwerkelijke Machu Picchu stad.
We konden kiezen of we de 2440 hoge berg, waarop de stad verscholen ligt, met een bus wilden bereiken of als echte bikkels de eindeloze trap tegemoed gingen...Natuurlijk kozen wij het laatste, wat echt loodzwaar was, maar het bereiken van Machu Picchu zoveel mooier maakte dan het al van zichzelf was. Toen we het eindelijk bereikt hadden voelde het een beetje aan als het beloofde land en waren we allemaal even stil. De stad is al magisch van zichzelf, maar het is ook nog eens omringt door indrukwekkende bergen gepaard met een mysterieuze mist die er altijd hangt, waardoor je alleen maar WOW kan zeggen of stil genieten.
We hadden een gids geboekt die ons 1,5 uur van alles wist te vertellen over Machu Picchu, maar ik zat in mijn eigen Inca wereld en heb daar niet veel van meegekregen...
(Oooh overigens voor degene die Machu Picchu niet kennen, het is een van de weinige Inca steden die haast volledig in tact is omdat het nooit ondekt/vernield is door de Spanjaarden. Zij kwamen namelijk de bergen niet door, omdat die zo stijl en onbegaanbaar waren).
Enfin, al dit moois is pas 2 dagen geleden en vooraf hebben we een mooie week in cuzco gehad.
De stad is cultureel, bezienswaardig, mooi en je kan allerlei hoogtepunten bezoeken per paard.
Na ruim een week daar gespendeerd te hebben gaan we een deze dagen weer verder trekken naar de jungle in het noorden. We gaan daar een week vrijwilligers werk doen in een Sjamaan dorp. Helaas heeft Shaun ons nu definitief vaarwel gezegt, omdat ze echt tijdgebrek heeft, maar Franco en ik vermaken ons wel.

Chao~

P.S. Sorry voor het eenrichtingsverkeer. Ik vind het oprecht tof om jullie reacties te lezen, maar heb vaak de tijd niet echt om te reply-en (anders spendeer ik meer tijd achter de pc i.p.v. het land. Hoop dat jullie toch reacties blijven sturen, want ik lees ze allemaal met plezier ;-)

  • 10 November 2012 - 16:59

    Hedda:

    Fucking jaloers!
    Shit, dat is echt mijn droom als ik van al die kleine kinderen af ben:-). En jij bent er gewoon geweest en ook nog via de trap.
    Diep respect voor de turnmeester.
    Dit neemt niemand je af.
    Elke keer denk ik het kan niet mooier worden maar dan vindt je toch weer een mooiere en spectaculairdere trip.
    Kom je nog wel terug naar dit saaie land?
    X Hedda

  • 10 November 2012 - 18:06

    Tjebbe:

    hahaha nou bedankt Hedda,
    groot compliment!
    Ik zeg, DOEN!!
    tis alle moeite en geld dik waard!
    En Nederland wordt zeker gemist, dus terug kom ik, maar voorlopig nog even niet >P

  • 10 November 2012 - 22:05

    Jolinde:

    Hai Tjeb,

    Supersupergaaf!!! Dit is ook op mijn bucket list gekomen!
    Ik ben zo blij voor je dat je daar zo'n toffe tijd hebt. Je hoeft je geen zorgen te maken over het eenrichtingsverkeer; je hebt groot gelijk dat je je tijd stopt in het bekijken en meemaken van het land ipv alsmaar op internet rondhangen.

    Geniet er van!
    Liefs, Jolinde

  • 10 November 2012 - 22:05

    Jolinde:

    Hai Tjeb,

    Supersupergaaf!!! Dit is ook op mijn bucket list gekomen!
    Ik ben zo blij voor je dat je daar zo'n toffe tijd hebt. Je hoeft je geen zorgen te maken over het eenrichtingsverkeer; je hebt groot gelijk dat je je tijd stopt in het bekijken en meemaken van het land ipv alsmaar op internet rondhangen.

    Geniet er van!
    Liefs, Jolinde

  • 11 November 2012 - 20:32

    Hennie:

    Ha Tjebbe,

    Weer een prachtig verslag ,jou kennende denk ik dat het zeker balen is voor je dat je het
    maar een dag op jouw manier hebt kunnen doen, maar toch die dag was dan wel weer te
    gek voor je en hebt er ook nog een stoer vervolg aan gegeven door voor de trappen te
    kiezen, petje af, die Kilimanjaro word straks een eitje voor jou en voor mij des te zwaarder
    maar we hebben nog even voor dat dat avontuur komt voorlopig zit je nog lekker in
    zuid Amerika, en nog het nodige aan tripjes voor de boeg, waar ga je nu het vrijwilligerswerk
    doen, en wat precies, hoe staat het trouwens met je spaans ??

    We zien weer naar het volgende verslag uit,

    liefs van het thuisfront

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Machu Picchu

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

home sweet home

17 April 2013

vlinders

14 April 2013

Busje komt zo

28 Maart 2013

Jezus in Peru

11 Maart 2013

Blij dat ik reis
Tjebbe

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 42271

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 15 September 2012

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: